[분석노트 예시] 부스터 유형독해 1강

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  Advertising experts have learned that the commercials that we remember will hook us into a story. Think about some of the most memorable and effective advertisements of all time, whether in the form of a printed page or 30-second spot on television. They involved an impressive storyline. Apple Computer’s classic “Think Different” campaign is widely considered the best ad of all time because it so dramatically told a powerful story. Coca Cola’s “Mean Joe Green” commercial is another example of a story, in which a little boy meets his hero. The goal in all these scenarios is to move people, emotionally and personally, creating a close association with the product that is positive and familiar.

*spot: 방송 프로그램 사이에 끼워 넣는 광고

광고 전문가들은 우리가 기억하는 광고들이 우리를 이야기 속으로 끌 어들일 것임을 알게 되었다. 인쇄된 종이 형태든 방송 프로그램 사이에 끼워 넣는 30초짜리 텔레비전의 광고 형태든, 역대 가장 기억에 남고 효과적 인 몇몇 광고들을 생각해 보라. 그것들은 인상적인 줄거리를 담고 있었다. Apple 컴퓨터의 걸작인 ‘Think Different’ 캠페인은 매우 극적으로 강렬한 이야기를 들려주었기 때문에 역대 최고의 광고로 널리 여겨진다. Coca Cola의 ‘Mean Joe Green’ 광고는 이야기를 담은 또 하나의 사례인데, 그안에서한 어린 소년이 자신의 영웅을 만난다. 이런 모든 시나리오의 목적은 상품과 관련한 긍정적이면서 친숙하고 밀접한 연관성을 만들어서 사람들을 정서적으로 그리고 개인적으로 감동시키는 것이다. 

적용 예제

다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

  As per statistics, 63% of Americans use Facebook daily and 40% of users log on to the site multiple times in a day. Most of them use social media for self-distraction and boredom relief. Dr. Shannon M. Rauch mentions that social media is delivering reinforcement every time a person logs on, and for those who post status updates, the reinforcements keep coming in the form of supportive comments and “likes.” She adds that behaviors that are consistently reinforced will be repeated, so it becomes hard for a person who has developed this habit simply to stop. And of course we know that such behaviors are a clear indication of social media addiction which can ruin our personal lives, harm our health, and even affect us emotionally.

통계자료에 따르면 미국인의 63퍼센트가 매일 Facebook을 사용하고, 사용자의 40퍼센트는 그 사이트에 하루에 여러 번 접속한다. 그들 대 부분은 혼자 기분을 전환하고 지루함을 달래기 위해 소셜 미디어를 사용하고 있다. Shannon M. Rauch 박사는 소셜 미디어는 사람이 접속할 때 마다 강화물을 전달하고 있고, 상태 업데이트를 게시하는 사람들에게는 그 강화물들이, 지지하는 말들과 ‘좋아요’의 형태로 지속적으로 온다고 언급 한다. 지속적으로 강화된 행동들은 반복될 것이고, 그래서 이런 습관을 발전시킨 사람은 간단히 멈추는 것이 어렵게 된다고 그녀는 덧붙인다. 그리 고 우리는 물론 그런 행동들이 개인의 삶을 파괴하고, 건강을 해치며, 심지 어 우리에게 정서적으로 영향을 미칠 수 있는 소셜 미디어 중독의 명백한 징후라는 것을 알고 있다. 

READ & APPLY

1 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

  Composers such as Scriabin and Ravel talk about their works as sound paintings, in which the notes and melodies are the equivalent of shape and form, and the timbre of coloration and shading. Several popular songwriters ― Stevie Wonder, Paul Simon, and Lindsey Buckingham ― have described their compositions as sound paintings, with timbre functioning as color does in visual art, separating melodic shapes from one another. But one of the things that makes music different from painting is that it is dynamic, changing across time, and what moves the music forward are rhythm and meter. Rhythm and meter are the engine driving virtually all music, and it is likely that they were the very first elements used by our ancestors to make primitive music. And both are found only in music but not in painting.

*timbre: 음색

Scriabin과 Ravel과 같은 작곡가들은 자신들의 작품을 소리 그림이라고 말하는데, 그 작품에서의 음표와 멜로디가 (그림에서의) 모양과 형태에 해당하며, 음색은 색조와 명암에 해당한다. Stevie Wonder, Paul Simon, Lindsey Buckingham과 같은 몇몇 유명 작곡가들은 자신들의 작곡을 소리 그림으로 묘사했는데, 음색은 색이 시각 예술에서 하는 것과 같은 기능을 하면서 선율의 모양을 서로 간에 구분시켰다. 하지만 음악이 그림과 다른 점들 중 하나는 그것이 역동적이고, 시간에 따라 변화하며, 음악을 앞으로 나아가게 하는 것이 리듬과 박자라는 것이다. 리듬과 박자는 사실상 모든 음악을 이끄는 엔진이고, 그것들이 아마 도 우리의 조상들이 원시음악을 만들기 위해 사용한 최초의 요소들이었을 것이다. 그리고 둘 다 음악에서만 발견되고 그림에서는 발견되지 않는다. 

2 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

  We know that women are underrepresented in math. What we do not know is why it happens. There are various theories, and many of them focus on childhood. The findings of a recent study reveal both the short and long-term effects of primary school teachers’ implicit beliefs about gender on children’s math skills. Researchers found that girls often score higher than boys on name-blind math tests, but once presented with recognizable boy and girl names on the same tests, teachers award higher scores to boys. The long-term effects are amplified by socioeconomic factors and family structure — girls from families where fathers were better educated than mothers and who are from lower socioeconomic communities were the most negatively affected by teachers’ prejudice.

우리는 여성들이 수학에서 두각을 드러내지 못한다고 알고 있다. 우리가 알지 못하는 것은 왜 그것이 발생하는지이다. 다양한 이론이 있고, 그것들 중에 많은 것은 어린시절에초점을 맞춘다. 최근 한 연구 결과는 어린이들의 수학 실력에 있어서 성별과 관련된 초등학교 교사들의 암묵적인 믿음의 단기적이고 장기적인 영향을 모두 밝힌다. 연구원들은 여자아이들은 이름이 가려진 수학 시험에서 종종 남자아이들보다 높은 점수를 얻지만, 일단 같은 시험에 식별할 수 있는 남자아이와 여자아이의 이름이 제시되면, 교사들은 남자아이들에게 더 높은 점수를 준다는 것을 발견했다. 장기적인 영향은 사회경제적인 요인들과 가족 구조에 의해 증폭된다. 즉, 아버지가 어머니보다 더 나은 교육을 받았던 가족과, 더 낮은 사회 경제적 공동체에서 온 여자아이들이 교사들의 편견에 의해 가장 부정적으로 영향을 받았다. 

3 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

  Stop buying so much stuff and try to spend more money on experiences. A renowned psychologist, Daniel Gilbert, told me that in an interview a few years ago. “We think that experiences can be fun but leave us with nothing to show for them,” he said. “But that turns out to be a good thing.” Most people feel happy when they share things with others, and experiences are usually shared. On the other hand, objects wear out their welcome. If you really love a rug, you might buy it. The first few times you see it, you might admire it, and feel happy. But over time, it will probably feel it is “just a rug.” “Psychologists call this habituation, economists call it declining marginal utility, and the rest of us call it marriage,” Gilbert wrote in Stumbling on Happiness.

*marginal utility: 한계효용

(재화가 계속 소비될 때 마지막 한 단위의 재화에서 얻는 심리적 만족도)

너무 많은 물건을 사는 것을 그만두고 경험을 얻는 데 더 많은 돈을 쓰려 고 노력하라. 한 저명한 심리학자인 Daniel Gilbert가 몇 년 전 인터뷰에서 나에게 그렇게 말했다. “우리는 경험이 재미있을 수는 있지만 그것들의 결과로 보여줄 만한 성과가 없다고 생각한다."라고 그는 말했다. "그러나 그것이 좋은 것으로 밝혀지고 있다.” 대부분의 사람들은 다른 사람들과 어 떤 것을 공유할 때 행복을 느끼고, 보통 경험은 공유된다. 반면에, 물건들은 그들의 반가운 마음을 소모시킨다. 만일 당신이 어떤 양탄자를 정말로 좋아한다면, 당신은 그것을 살 것이다. 당신이 그것을 처음 몇 번 봤을 때 당신은 그것에 대해 감탄하고 행복을 느낄지도 모른다. 그러나 시간이 흐르면서 여러분은 아마도 그것이 “단지 하나의 양탄자일 뿐”이라고 느낄 것이 다. “심리학자들은 이것을 습관화라고 부르고, 경제학자들은 그것을 감소하는 한계효용이라고 부르며, 우리들 중에 나머지는 그것을 결혼이라고 부른다.”라고 Gilbert는 <행복에 걸려 비틀거리다>에서 썼다. 

4 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

  Many of the advantages of teamwork flow from the synergy of the members’ assembled skills and experiences. In addition, teams tend to establish new communication processes that allow for ongoing problem solving. Finally, many people enjoy team-based work. It’s motivating. As a result, they deliver their best performance in a team setting. These benefits, however, are not cost-free. Setting up a team with the right components of leadership, resources, and personnel [take/takes] time and must be managed with care and skill. Unlike a normal “set it and forget it” work routine, team effort and collaboration require continual tending. There is also a greater risk that team members will fail to join together around a common goal, or that personal differences or self-interest will undermine the collaboration needed for success. Each team venture is, to some extent, an experiment whose success is not preordained.

팀워크의 많은 장점들은 구성원들의 집합된 기술과 경험의 시너지 효과에서 비롯된다. 게다가, 팀은 지속적인 문제 해결을 가능하게 하는 새로운 의사소통 과정을 수립하는 경향이 있다. 결국, 많은 사람들은 팀 기반의 일 을 즐긴다. 그것은 동기를 부여한다. 결과적으로, 그들은 팀 환경에서 최고의 성과를 낸다. 그러나 이러한 혜택은 대가가 없는 것이 아니다. 리더십, 자원,인력의 적절한 구성 요소를 갖춘 팀을 구성하는 것은 시간이 걸리고 주의 깊게 그리고 기술을 가지고 관리되어야 한다. 일반적인 ‘설정하고 잊어버리는’ 작업 루틴과 달리, 팀의 노력과 협업은 지속적인 관리를 필요로 한다. 팀원들이 공통의 목표를 중심으로 함께 하지 못하거나, 개인적 차이나 사리사욕이 성공에 필요한 협업을 저해할 위험도 더 크다. 각 팀의 모험 은 어느 정도 그 성공이 미리 정해지지 않은 실험이다. 















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